donderdag 30 september 2021

Update van Ilse

 Zo, daar was ze weer!

Na 4 weken school, is het tijd voor een update, althans, zo voelt het voor mij. Wellicht vragen jullie je af: hoe zou het Ilse vergaan op de nieuwe opleiding? Nou, dat zal ik eens even haarfijn uitleggen.

Het bevalt tot nu toe goed op de nieuwe opleiding. Het is wel ontzettend wennen, maar ook allemaal super interessant. Voor de mensen die mij kennen: ja, de chaos is alweer compleet. Het begon namelijk al bij de introductie week. We hadden maandag tot en met woensdag introductie en Ilse dacht: dan kan ik de rest van de dagen wel een beetje werken. Naast 3 dagen introductie, werd dat ook nog een fulltime werkweek. Dat was niet helemaal de bedoeling, want ik had al gezien dat er planningen op blackboard stonden, en ik wou dat graag allemaal voorbereiden vóór dat de lessen begonnen. U raadt het al: Ilse liep alweer achter de feiten aan. Om alles op rolletjes te laten lopen, besloot ik om maar 1 dag per week te werken in het restaurant waar ik de zomer ook heb gespendeerd, zodat er iets meer ruimte kwam voor zelfstudie. Die ruimte werd al weer gauw ingepikt door een nieuwe baan: saxofoondocent zijn voor een muziekvereniging in Roden. Hartstikke leuk natuurlijk, maar het wordt er wel weer druk van. 

Dus terwijl ik dit verhaaltje aan het typen ben, heb ik eigenlijk ook nog 4 hoorcolleges terug te kijken en van 4 vakken huiswerk te maken (ik heb 5 vakken). Maar dat komt goed.

Het is wel wennen hoor, zoveel boeken opeens op het bureau. Maar ook het online gedeelte valt nog vies tegen: waar ik op het conservatorium alleen het internet raadpleegde voor achtergrond informatie over componisten en een samenvatting of oefentoets, mogen we nu ook hele e-learnings online maken, en alles gaat natuurlijk via blackboard. Gelukkig was ik daar al bekend mee, maar de omschakeling blijft nog steeds immens (en zo denken de meeste klasgenoten er ook over). Alle docenten zijn gelukkig ontzettend aardig, en helpen je graag, maar proactiviteit wordt ook zeer op prijs gesteld. Gelukkig heb ik daar geen moeite mee. Of nouja, vooruit, heel af en toe ;).

Terwijl ik het dus zo druk heb (of ik doe net alsof), ben ik ook weer van plan om bij een orkest te gaan spelen. De 'meespeelrepetitie' staat inmiddels gepland, en ik ben heel benieuwd of het van beide kanten bevalt. Door weer bij een orkest te gaan spelen hoop ik mijn eigen standaard ook op een ho(o)g(er) niveau te houden. Want eerlijk is eerlijk: na de zomervakantie klonk het echt nergens naar. Maarja, wie gaat er dan ook fulltime werken in de vakantie?

Enfin, het is wel duidelijk dat ik weer veel te veel aan het doen ben, en daarom heb ik vanmiddag ook maar besloten om mezelf (tijdelijk) van Instagram te bannen. Manmanman, wat slokt dat een tijd op als je alles wilt volgen. Maar daar tegenover ga ik (hopelijk) wat vaker een blogje schrijven. Over wat mij bezig houdt in mijn hoofd, of juist in mijn lijf. Of in het dagelijks leven. 

En stiekem.. Stiekem mis ik het conservatorium wel een beetje 💝

Geen opmerkingen:

Een reactie posten